Wednesday, March 31, 2010

Kembara dakwah ke Bumi Kenyalang

tiada kata yang boleh aku ungkapkan
kerana..

pengalaman ini untuk dirasa
bukan untuk dicerita

pengalaman ini untuk dihayati
bukan untuk didengari

pengalaman ini nilainya besar
mungkin berbeza pada yang lainnya

apa yang aku ingin ungkapkan di sini ialah
aku bersyukur kerana Engkau memberi kesempatan utk merasai pengalaman ini..

Kg Rudan,

meskipun sebentar kau hadir di hatiku seperti sudah lama tali bertaut,

kau dahagakan hidayah,

kau dahagakan petunjuk,

kau butuh orang membimbingmu,

kau mahukan seorang pemimpin,

kau mencari-cari kasih hakiki,

aku..

ke sana

bukan sebagai pemimpin,

bukan pemberi kasih,

bukan juga petunjuk hidayah,

kerana..

semua itu Allah yang punya,

aku..

ke sana,

sebagai saudara kalian,

sebagai anak dan kakak,

untuk membantu kalian,

bersama-sama mencari sinar mentari...

Sinar ILAHI.




No comments: