Tuesday, January 29, 2013

Sakit yg luar biasa..


okay, I wanna confess something.. for me, this sem, sem 3 2nd year really really tough for me..

banyak dugaan berlaku dan yg paling aku rasai bila waktu study week sebelum exam final..

selama seminggu aku banyak menghabiskannya di rumah di Ipoh.. study di Ipoh rasanya lebih aman dan tenang sbb xyah fikir mknn and so on..

dan pada jumaat, (exam pd rabu depan) aku bercadang nk balik nilai sebab byk lagi nk cover and study.. hafal lagi satu hal.. dan dgn izin Allah pagi jumaat itu aku rasa tekak amat perit.. mula2 aku ingatkan perkara biasa tpi setelah menjelang petang,, badan semakin panas.. pening yg amat.. selsema..

Allah.. ubat dah makan.. selera makan berkurang.. cuba utk tidur malam tu tpi keesokannya bertambah lagi teruk.. pening yg teramat2, muntah tpi xde bende yg perlu dimuntahkan.. tidur dgn apa2 posisi pun x selesa..badan terlalu panas.. kaki sejuk spt ais..

aku cuba gagahkan diri utk baca satu or dua bab,, bimbang menguasai diriku memandangkan exam makin hampir, tpi diri makin teruk..fokus aku hilang..tulisan spt berpusing2..

umiku.. umiku.. dia byak membantu ku.. ketika di shah alam.. sepanjang perjalanan ke sana spt hell bhs kasarnya.. Allah shj yg tahu..

di shah alam, umi taking full care of me.. waktu itu aku berasa amat bersyukur ada umi spt dia..

pada hari ahad, aku merasakan yg aku kembali pulih.. semua ini sbb umiku yg merawatku.. aku amat bersyukur krn mgkin aku akan sihat sepenuhnya ketika mengambil peperiksaan..

tp petang itu , badan ku kembali panas.. kakiku sejuk spt ais..waktu itu semua harapan ku utk memasuki dewan peperiksaan dgn keadaan yg sihat kembali seperti mustahil.. I've done everything..aku dah mandi, makan ubat, segalanya2.. hatiku mula hancur.. adakah aku ditakdirkan tangguh sem.. aku mula menyalahkan semua orang..

..............................................................................................................................................


dan aku memandang ke atas,, harapan ku cuma satu; Allah. Allah yg maha berkuasa, Allah yg mendengar segala doa hambaMu.. Allah yg dengan keizinanNya berlaku sesuatu.. dan aku berdoa sambil menangis dengan hati yg ikhlas,, benar2 ikhlas mengharapkan pertolonganNya..

dan pada waktu itu juga.. aku berasa kekuatan dan sakitku beransur hilang,, aku terus mengambil nota dan baca memandangkan aku kesuntukan masa,, aku terus memakan ubat dan aku merasakan sihat yg tidak pernah aku rasakan dulu..

Allah.. itulah pengalaman yg membuktikan Allah sentiasa mendengar doa hambaNya,, Allah,, he is the almighty.. Allahu Akbar,, Subhanallah..

jadi kwn2 jgn berputus asa dgn rahmat Allah..
yakinlah..

No comments: