Thursday, December 17, 2009

best ker biler senang??

Alhamdulillah..waktu yang ditunggu2 oleh pelajar spm kini sudah tiba..saya tidak dikecualikan.
Bestnyer..biler spm dah habis..bestnyer biler xpayah belajar lagi.
Bestnyer biler dapat buat apa yang kite suka tanpa fikirkan spm.
Best biler x payah nak susah2 study..bersengkang mata malam2 belajar..




Tapi cuba kita fikir balik..best ker biler senang? best ker biler banyak masa terluang? best ker? best ker xder buat apa-apa? jawapan pada diri masing2 tapi bagi saya..

tak best

sebab??

pertama, ia buat saya lebih jauh daripada Allah apabila saya mengisi masa lapang saya dgn benda2 yang lagho..
saya juga tak buat benda yang bersungguh2 seperti di dalam suasana spm..
saya juga memupuk sifat malas dalam diri saya..

dan saya sedar..peperiksaan spm sangat memberi makna kepada saya kerana mengajar saya untuk bertawajuh kepada Allah..
memupuk sikap pengharapan kepada Allah..
jadi janganlah kita terlalu gembira atas kemerdekaan yang sementara ini kerana mungkin apa yang kita anggap baik sebenarnya buruk di sisi Allah dan ini ialah merupakan ujian yang berat kepada kita bekas pelajar spm..
bagaimana kita menghabiskan masa terluang kita..semua itu dinilai di mata Allah swt..tuhan kita..dan ini peringatan untuk diri saya yang lemah dan daif ini..moga Allah mengistiqamahkan kita di jalan nya di mana kita akan terus berusaha mendekatkan diri kita kepada Allah..
InsyaAllah..

1 comment:

komarovich said...

salam! sokong2..
tngok la ni... ta da wat pa pun... ish3... truk2..