Thursday, July 24, 2008

CINTA..





Ini adalah senarai novel-novel islamik yang menjadi koleksi saya...
Saya amat meminati penulis-penulis novel di atas seperti Habiburrahman, Zaid Akhtar dan ramai lagi yang memperjuangkan nilai sastera dalam wadah untuk berdakwah.

Selepas saya membaca buku-buku ini saya merasakan keghairahan saya untuk beribadah dan menuntut ilmu di negara timur tengah seperti mesir, jordan dan lain-lain.

Dan saya tidak nafikan bahawa saya juga merasakan mendapat seorang suami yang soleh yang dapat membimbing kita kaum wanita yang dijadikan dari tulang yang bengkok yang perlu diluruskan. Dan setiap hari saya berdoa supaya Allah memberikan jodoh yang terbaik buat saya dan semestinya saya sendiri perlu berusaha menjadi seorang muslimah terbaik.

Tetapi selepas saya menatap buku Rabiah al-Adawiyah Mabuk Cintanya Kepada Sang Khalik.. saya tahu..cinta kita sepatutnya lebih kepada Allah yang abadi dan kita sepatutnya berdoa siang dan malam supaya tiada siapa di dalam hati kita melainkan Allah yang maha kuasa..

No comments: