Sunday, January 27, 2013

aku tidak senang..

kata2 maaf itu mmg nampak mudah.. tapi beratnya seperti hirisan pedang yg datang dari hati menggores ke mulut.. dan itu yg menyebabkan sesetengah orang mendiamkan kata yg mudah itu dari mencalar egonya..

jika dia merasakan dia tidak layak utk meminta maaf.. fikir sekali lagi, dua kali lagi, tiga kali lagi.. manusia tak ada yg sempurna (kecuali manusia yg dipilih Allah).. manusia tak terlepas dari melakukan kesilapan,, kerana apa? kita manusia..

dan serius, aku tidak senang.. selama ini aku pekakkan telinga.. butakan mata.. ya, aku tidak tenang, aku tidak senang..

tolonglah..huraikan kemelut yg melanda.. ukhuwah itu lebih penting bukan.. mungkin aku yg berckp ini  senang tpi mahu melakukan itu memerlukan kekentalan jiwa yg tinggi.. ya aku tahu itu..

tapi, tidak bolehkah kalian, termasuk aku.. utk mencuba.. cuba.. berdoa kpd Allah spy ukhwah itu lebih erat..ukhuwah itu diutamakan..

dan aku tidak tahu bila ketidak senangan hati ini bisa menjadi tenang semula..

ya Allah..

permudahkan.. amin..


No comments: